20 Mart 2013 Çarşamba

zencefilli tarçınlı kurabiye


bu bir kurabiye hikayesidir...
biz arkadaşlarla arada bir toplanıyoruz. ve her gelen bir çeşit yapıyor böylece ev sahibine yük binmiyor.bende geçenlerde bu oturmaya kurabiye yapıcaktım ve blogdada tarifini verdiğim un kurabiyesi için kendimi hazırladım.
ama her nedense duramadım,farklı bişeyler olsun derdine bu zencefilli tarçınlı kurabiye tarifini buldum,malzemeleri aldım,,,buraya kadar güzel...
sonra malzemeleri karıştırdım,ve tarifte ince açın ibaresini fazlaca abartaraktan incecik açtım,ve pişince oldumu sana bisküvi...
haydaaa,dedim napıcam ben,yapcak bişey yok,,,


sabah oldu kalktım,içime sinmedi ya,ne yapsam ne yapsam derken,,,
evdeki bir paket çikolata gözüme takıldı,,,
veee çikolataları eritip bisküvilerin yarısını batırdım,,,,
şu an fotoğrafta gördükleriniz bir sonraki yaptıklarım,,,
bisküvilerin fotoğrafları yok,,,
neyse böylece gittik arkadaşa,ve arkadaşım fatmanın çok beğendiğini söylemesiyle ve 2 gün sonraki kahvaltı davetine bu kurabiyeden isteyince işte bu fotoğrafta gördüğünüz kurabiyeler ortaya çıktı,,,


sanırım artık kurabiyenin tarifini verme vakti geldi...
                                                  1/2 çay bardağı sıvıyağ(normalde tarifte bide  50 gr margarin var ama ben katmıyorum,onun yerine sıvıyağını biraz fazla koyabilirsiniz
                                                     2 yumurta
                                                    4 su bardağı un(ben ilk başta 3.5 bardak koyuyorum,açarken geri kalanını kullanıyorum )
                                                     2 tatlı kaşığı tarçın
                                                    2 tatlı kaşığı zencefil
                                                2 kahve fincanı pudra şekeri
                                                  1 paket kabartma tozu
       ve çikolata................
                      hepsini karıştırın,merdaneyle açıp kalıp basın,veya istediğiniz şekli verin,,,180 derecede 20 25 dk kadar pişirin,,,
                      piştikten sonra ılımaya bırakın,,,bir kapta benmari usulü çikolatayı eritin,,,istediğiniz şekilde kurabiyeleri bandırın,,,,ve donması için müsade edin,,,,
                     AFİYET OLSUN.....

1 yorum:

  1. Hımmm...Kurabiyeler de enfes görünüyor.Kokularını duyar gibiyim. Ellerine sağlık şekerim.

    YanıtlaSil